@ARTICLE{Ayoobi, author = {ayoobi, farzad and qasemi, Milad and }, title = {Investigation the relationship between intellectual capitalandReturn on assets}, volume = {5}, number = {1}, abstract ={بدون شک عملکرد مالی شرکت و میزان بازده سهام جزء مهم­ترین فاکتورهای مؤثر در تصمیم­گیری استفاده‌کنندگان می­باشد. با عنایت به این موضوع مدیران و ارکان هدایت‌کننده شرکت با صرف بخشی از منابع در فعالیت­های تبلیغاتی، انتظار افزایش حجم بازدهی شرکت خود، از طریق ارتقا میزان اعتبار برند تجاری و به دنبال آن میزان جذب مشتریان و حجم فروش را دارند. در همین راستا تحقیق حاضر بر این است که تأثیر میزان هزینه تبلیغات و ارزش برند تجاری شرکت را بر نرخ بازده دارایی­ها و نرخ بازده سهام مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. بنابراین جهت حصول هدف اصلی پژوهش چهار فرضیه طراحی شده است که جهت آزمون فرضیه­های پژوهش از داده­های پانلی 110 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران طی سال­های 1388 تا 1392 (550 سال – شرکت) و تحلیل رگرسیون تجمعی استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از تأیید چهار فرضیه طراحی شده است، بدین‌معنی که بین میزان هزینه تبلیغات با‌ نرخ بازده دارایی­ها و نرخ بازده سهام رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار بین ارزش برند تجاری شرکت با نرخ بازده دارایی­ها و نرخ بازده سهام می­باشد. }, URL = {http://mta.raja.ac.ir/article-1-135-fa.html}, eprint = {http://mta.raja.ac.ir/article-1-135-fa.pdf}, journal = {2}, doi = {}, year = {2015} }