[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 1 - ( فصلنامه نظریه های نوین حسابداری،سال پنجم،شماره(1)،پیاپی(15)،بهار 1394 1394 ) ::
جلد 5 شماره 1 صفحات 105-121 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر میزان هزینه تبلیغات و ارزش برند تجاری شرکت بر عملکرد مالی و نرخ بازده سهام
فرزاد ایوبی، میلاد قاسمی
چکیده:   (67 مشاهده)
بدون شک عملکرد مالی شرکت و میزان بازده سهام جزء مهم­ترین فاکتورهای مؤثر در تصمیم­گیری استفاده‌کنندگان می­باشد. با عنایت به این موضوع مدیران و ارکان هدایت‌کننده شرکت با صرف بخشی از منابع در فعالیت­های تبلیغاتی، انتظار افزایش حجم بازدهی شرکت خود، از طریق ارتقا میزان اعتبار برند تجاری و به دنبال آن میزان جذب مشتریان و حجم فروش را دارند. در همین راستا تحقیق حاضر بر این است که تأثیر میزان هزینه تبلیغات و ارزش برند تجاری شرکت را بر نرخ بازده دارایی­ها و نرخ بازده سهام مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. بنابراین جهت حصول هدف اصلی پژوهش چهار فرضیه طراحی شده است که جهت آزمون فرضیه­های پژوهش از داده­های پانلی 110 شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران طی سال­های 1388 تا 1392 (550 سال شرکت) و تحلیل رگرسیون تجمعی استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از تأیید چهار فرضیه طراحی شده است، بدین‌معنی که بین میزان هزینه تبلیغات با‌ نرخ بازده دارایی­ها و نرخ بازده سهام رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار بین ارزش برند تجاری شرکت با نرخ بازده دارایی­ها و نرخ بازده سهام می­باشد.
 
واژه‌های کلیدی: هزینه تبلیغات، ارزش برند تجاری (نسبت Q توبین)، نرخ بازده دارایی‌ها، نرخ بازده سهام
متن کامل [PDF 705 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/2/22 | پذیرش: 1393/4/26 | انتشار: 1394/1/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ayoobi F, qasemi M. Investigation the relationship between intellectual capitaland Return on assets. 3. 2015; 5 (1) :105-121
URL: http://mta.raja.ac.ir/article-1-135-fa.html

ایوبی فرزاد، قاسمی میلاد. بررسی تأثیر میزان هزینه تبلیغات و ارزش برند تجاری شرکت بر عملکرد مالی و نرخ بازده سهام. 1. 1394; 5 (1) :105-121

URL: http://mta.raja.ac.ir/article-1-135-fa.html



دوره 5، شماره 1 - ( فصلنامه نظریه های نوین حسابداری،سال پنجم،شماره(1)،پیاپی(15)،بهار 1394 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه نظریه های نوین حسابداری فصلنامه نظریه های نوین حسابداری
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4227