[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 4 - ( فصلنامه نظریه های نوین حسابداری،سال چهارم،شماره(4)،پیاپی(14)،زمستان 1393 1393 ) ::
جلد 4 شماره 4 صفحات 132-115 برگشت به فهرست نسخه ها
آزمون تاثیرگذاری نوع استراتژی تجاری شرکت‌ها بر سطح اجتناب مالیاتی
مهدی بشیری جویباری
چکیده:   (1448 مشاهده)
استراتژی تجاری شرکت‌ها شبیه به یک زنجیره متصل به هم است که یک سوی این زنجیره را شرکت‌های تدافعی و سوی دیگر آن را شرکت‌های جسور تشکیل می‌دهد. این تحقیق به آزمون تاثیر نوع استراتژی تجاری بکار گرفته شده توسط شرکت‌ها بر سطح اجتناب مالیاتی آنها می‌پردازد. با استفاده از متغیرهای ترکیبی اندخته طرح و توسعه، هزینه‌های عمومی‌ و فروش، شدت دارایی‌های ثابت و فرصت‌های سودآوری، شرکت‌ها در صنایع مربوطه رتبه‌بندی و در دو گروه تدافعی و جسور تقسیم شدند.
نمونه آماری تحقیق مشتمل بر ۹۳ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۲ است. داده‌های تحقیق بر اساس الگوی داده‌های پانل با اثرات مقطعی ثابت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می‌دهد که استراتژی تجاری شرکت‌ها تاثیر معناداری بر سطح اجتناب مالیاتی دارد و شرکت‌های تدافعی نسبت به شرکت‌های جسور فعالیت‌های اجتناب مالیاتی بیشتری انجام می‌دهند.
واژه‌های کلیدی: شرکت‌های تدافعی، شرکت‌های جسور، نرخ موثر مالیاتی
متن کامل [PDF 552 kb]   (69 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/10/1 | پذیرش: 1393/10/1 | انتشار: 1393/10/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bashiri Jouybari M. Examine of the impact of firm’s business strategy on level of tax avoidance. 3 2014; 4 (4) :115-132
URL: http://mta.raja.ac.ir/article-1-128-fa.html

بشیری جویباری مهدی. آزمون تاثیرگذاری نوع استراتژی تجاری شرکت‌ها بر سطح اجتناب مالیاتی. 1. 1393; 4 (4) :115-132

URL: http://mta.raja.ac.ir/article-1-128-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 4 - ( فصلنامه نظریه های نوین حسابداری،سال چهارم،شماره(4)،پیاپی(14)،زمستان 1393 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه نظریه های نوین حسابداری فصلنامه نظریه های نوین حسابداری
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645